Ο ρόλος του Συμβούλου – Ψυχολόγου στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) Πάτρας Βασική μέριμνα του Συμβούλου – Ψυχολόγου στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Πάτρας είναι η παροχή συναισθηματικής υποστήριξης στους εκπαιδευόμενους στην προσπάθεια τους να ανταποκριθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία και σε θέματα που αφορούν στην προσωπική και κοινωνικής τους ανάπτυξη. Οι εκπαιδευόμενοι έχουν την δυνατότητα να εκφραστούν σε ατομικό επίπεδο (Ατομική Συμβουλευτική) μέσω συνεδριών, διασφαλίζοντας τους εχεμύθεια, πρόληψη και άμεση συμβουλευτική παρέμβαση. Επιπλέον, όσοι εκπαιδευόμενοι επιθυμούν μπορούν να εξωτερικεύσουν απόψεις και βιώματα σε ομαδικό επίπεδο (Ομαδική Συμβουλευτική), με σκοπό την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, της επικοινωνίας, τη δημιουργία φιλικών σχέσεων και την ανάπτυξη προ-κοινωνικών δεξιοτήτων που θα διευκολύνουν την επίτευξη των στόχων τους. Ο Ρόλος της Συμβούλου Ψυχολόγου στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Πάτρας: Διερευνά τις ψυχοκοινωνικές παραμέτρους που επιδρούν καταλυτικά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας, των στάσεων, και των προσδοκιών των εκπαιδευομένων για το μέλλον. Εμψυχώνει ατομικά και ομαδικά διαμέσου συζητήσεων και βιωματικών ασκήσεων. Οι βιωματικές ασκήσεις διευκολύνουν την αλληλεπίδραση και το δέσιμο της ομάδας, το πέρασμά της από τα διάφορα στάδια, την επικέντρωση στις ανάγκες της. Προσφέρει ερεθίσματα στους εκπαιδευόμενους για να εκφραστούν ελεύθερα, να πειραματιστούν, να επεξεργαστούν τις εμπειρίες τους και να αναπτύξουν προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες. Συμμετέχει στις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων, με σκοπό να συζητηθούν θέματα που έχουν να κάνουν με τα μέλη του σχολικού συστήματος. Ενημερώνει, στηρίζει τους εκπαιδευτικούς, και τους ευαισθητοποιεί ως προς τις ιδιαιτερότητες των εκπαιδευομένων, ώστε να αντιμετωπιστούν συλλογικά τα προβλήματα που ανακύπτουν. Συνεργάζεται με εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων σε διαθεματικές δραστηριότητες, με στόχο οι εκπαιδευόμενοι να αποκτήσουν ελεύθερη σκέψη, έκφραση, να αρχίσουν να παίρνουν πρωτοβουλίες, να κάνουν αυτοκριτική, να προβάλλουν τα δυνατά τους σημεία και να αποδέχονται τη διαφορετικότητα των άλλων. Συνεργάζεται με την τοπική κοινωνία (επικοινωνία με κοινωνικές υπηρεσίες, συμμετοχή σε ημερίδες/εκδηλώσεις), με στόχο την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση και σε ειδικές περιπτώσεις την παραπομπή των εκπαιδευομένων. Πρωταρχική επιδίωξη της Συμβούλου – Ψυχολόγου είναι η ενίσχυση της αυτοεικόνας των εκπαιδευομένων, η ανάπτυξη επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων, η καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης και σεβασμού της άποψης του άλλου στην τάξη και τέλος, συνεργατικά με τον σύλλογο διδασκόντων αποσκοπεί στην ενδυνάμωση των ήδη διαμορφωμένων προσωπικοτήτων τους. Η Σύμβουλος – Ψυχολόγος Σ.Δ.Ε. Πάτρας Χριστίνα Καούρη |